상세 컨텐츠

본문 제목

싱글 리뷰: Yesterday [비틀즈]

음악 리뷰♪/싱글 리뷰

by Deborah 2022. 12. 27. 08:45

본문

반응형





비가 오는 날 들어 보는 비틀스 노래는 잔잔한 감동이었다.  

"Yesterday"   어제
(Live from The ABC Theatre)

Yesterday all my troubles seemed so far away. 어제의 모든 문제가 사라진 것 같았어요
Now it looks as though they're here to stay. 지금 보니 여기에 뮨제가 남아 있네요
Oh, I believe in yesterday. 오. 어제 일을 믿어요.

Suddenly, I'm not half the man I used to be. 갑자기 내가 예전에 알던 사람이 아니라는 것입니다
There's a shadow hanging over me. 내 주변에는 그늘이  있어요
Oh, yesterday came suddenly. 오. 갑자기 어제일로 바뀌어 버렸습니다

Why she had to go? 왜 그녀가 떠났을까요?
I don't know, she wouldn't say. 그녀가 말을 하지 않으니 저도 모르겠어요.
I said something wrong. 뭔가 잘못되었다고 말했어요
Now I long for yesterday. 지금은 지난날이 그리워요

Yesterday love was such an easy game to play. 어제는 사랑이 게임처름 쉬워 보였는데 말이지요
Now I need a place to hide away. 지금은 숨어 지낼  곳이 필요하지요
Oh, I believe in yesterday.
오.. 어제의 일을 믿어요.

Why she had to go? 왜 그녀가 떠났을까요?
I don't know, she wouldn't say. 그녀가 말을 하지 않으니 저도 모르겠어요.
I said something wrong. 뭔가 잘못되었다고 말했어요
Now I long for yesterday. 지금은 지난날이 그리워요

Yesterday love was such an easy game to play. 어제는 사랑이 게임처름 쉬워 보였는데 말이지요
Now I need a place to hide away. 지금은 숨어 지낼  곳이 필요하지요
Oh, I believe in yesterday.
오.. 어제의 일을 믿어요.

Mm mm mm mm mm mm mm.


https://youtu.be/wXTJBr9 tt8 Q



반응형

관련글 더보기